Som nyuddannet coach skal du finde et marked. Mange tænker helt traditionelt men det handler også om at tænke ud af boksen. En firmafest kan og skal indeholde mange ting. Der er det sociale hvor der er tid til at lære nye sider af gamle kollegaer og ikke mindst lære nye kollegaer om gamle historier. Men der kan også være plads til at styrke fællesskabsfølelsen og så skal det selvfølgelig være sjovt.
Der er mange sider af samme sag – firmafesten er ingen undtagelse. Her møder planlægningsgruppen mange behov der skal dækkes:
- Teambuilding
- Hygge
- Mad
- Underholdning
De fleste starter faktisk med det sidste. Underholdning til firmafest er absolut det der oftest koster mest og har betydning for alle de andre ting. Der er mange muligheder – men det vi er optaget er af er teambuilding tanken. For her kan en coach også komme i spil. Det er vigtigt at have i baghovedet når man starter en hvilken som helst coachuddannnelse. Forretningspotentialet er ofte på klientdelen. Det er naturligvis også her majoriteten af kunderne kommer fra. Men hvordan skal de lære dig at kende. Hvordan skal de vide at du kan opfylde netop deres behov for selvrealisering af visioner og drømme.
Få et godt netværk
Det handler om at blive set i en god kontekst. Gerne af flest muligt og hvor folk har haft en god oplevelse. Derfor er firmafester et ret godt bud på en alternativ indgangsvinkel. Ligesom mange bruger forskellige coaches til polterabender, så har firmafesten faktisk et ret stort potentiale. Dels er der den personlige kontakt og så er der firmavinklen. Det er ret ofte HR mangler en person til udviklingsdelen. Så en vinkel ind i din coaching tilgang der har med teambuilding på en underholdende måde – og få foden indenfor firmafeltet.